Zonguldak, ülkemiz ana karayolu güzergahlar üzerinde değildir. Bu nedenle Zonguldak' a düzenlenecek gezilerin il coğrafyası ile sınırlı kalmayıp, Batı Karadeniz tur organizasyonu içinde ele alınması hem seyahat acentaları, hem de yörenin turizme açılması açısından daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
İstanbul yönünden gelenler Düzce sapağından girip,kara ile denizin birleştiği kıyı şeridini izleyerek; Ankara yönünden gelenler ise Yeniçağa (Bolu- Gerede arası) yol ayrımından başlamak üzere bir orman denizinden geçerek ilimize gelirler. Karayolunu yeğleyenler kışın çam ormanlarının yeşilliğindeki kar manzaralarını, baharda yeşilin her tonunu, güz mevsiminde de bir renk cümbüşüne dönüşen doğayı izleme fırsatı bulurlar. Zonguldak, mavi ile yeşilin kucaklaştığı şirin, serin bir coğrafyaya;kara,deniz,hava ve demiryolu gibi farklı ulaşım olanaklarına sahiptir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TREN FERRY'Sİ Tren Ferry' sinin Teknik Özellikleri
Tren ferisi yılda 300 gün çalışacaktır. 55 ton yük kapasiteli 55 adet vagon taşıyabilecek olan tren ferisinin dökme yük kapasitesi 3.025 ton olacaktı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 Kasım 2004 tarihinde deneme seferleri kapsamında demiryolu ferry’si İlk seferinde Zonguldak Limanından 53 Adet vagonla 2.988.300 ton cevher yüklemiştir. 28 Kasım 2004 tarihinde ERDEMİR Limanından 53 Adet Vagonla 2.775.280 Ton KARDEMİR kömürü Zonguldak’a getirilmiştir. 29 Kasım 2004 tarihinde Zonguldak Limanından 55 Adet Vagon’la 3.098.500 Ton Cevher ERDEMİR’ e getirilmiştir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ÇAYCUMA HAVAALANI : 1830 x 30 m.lik pist uzunluğu ve 2 500 m² lik apronu olan havaalanı geçtiğimiz yıllarda açıldıktan sonra hiç uçak inmeden yeterli yolcu olmadığı düşünülerek kapatılmıştır. 2000 yılından beri atıl vaziyette duran Çaycuma Havaalanının gerek ilimizin gerekse bölgemizin ekonomik kalkınmasına büyük katkı sağlayacağı düşüncesinden hareketle Valiliğimiz öncülüğünde 2003 yılından başlayarak özenle yürütülen çalışmalar sonucunda 2007 yılı itibariyle havaalanının tüm teknik problemleri ortadan kaldırılarak hizmete hazır hale getirilmiş. ve havaalanı Uluslararası NOTAM sistemine dahil edilerek hava trafiğine açılmıştır. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Havaalanı 2007 yılı sonunda İçişleri Bakanlığınca hava hudut kapısı haline getirilmiştir. yurtiçi ve yurtdışı hava ulaşımına uygun hale getirilen havaalanı için Öger tur tarafından haziran 2008 ayında Almanya Düsseldorf -Zonguldak arası direk uçak seferleri başlayacağı kamuoyuna deklare edilmiş olup, yurtiçi tarifeli seferlerin başlaması için çeşitli firmalar ile görüşmeler devam etmektedir. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zonguldak iline Ankara ve İstanbul illerinden aşağıda yazılı Otobüs Firmaları ile seferler yapılmaktadır.Ayrıca Ankara - Zonguldak arası yolcu ve yük olarak Demir Yolu Taşımacılığı yapılmaktadır.
|